1. Sprowadzamy liczbę do postaci trygonometrycznej (patrz algorytm sprowadzania liczby zespolonej do postaci trygonometrycznej w zakładce wzory w temacie Postać trygonometryczna tutaj).
2. Wykorzystujemy wzór:
![pierwiastkowanie liczb zespolonych \dpi{120} \sqrt[n]{z}=w_{k}=\sqrt[n]{\left | z \right |}\cdot \left ( \cos \frac{\varphi +2k\pi }{n}+i\sin \frac{\varphi +2k\pi }{n} \right ),\; k=0,1...,n-1,](http://latex.codecogs.com/gif.latex?\dpi{120}&space;\sqrt[n]{z}=w_{k}=\sqrt[n]{\left&space;|&space;z&space;\right&space;|}\cdot&space;\left&space;(&space;\cos&space;\frac{\varphi&space;+2k\pi&space;}{n}+i\sin&space;\frac{\varphi&space;+2k\pi&space;}{n}&space;\right&space;),\;&space;k=0,1...,n-1,)
wstawiając za
odpowiednie wartości z punktu 1.,
musi pozostać w zapisie.
3. Wstawiamy kolejno wartości
, skąd otrzymujemy
różnych pierwiastków. Dla każdego
kolejność wykonywania czynności jest taka sama (kolejne kroki).
4. Dla konkretnego
dodajemy wartości
, a następnie dzielimy przez
. Otrzymujemy ułamek, najpierw piętrowy (po dodawaniu), później go likwidujemy (dzielenie przez
).
5. Jeżeli dostaliśmy liczbę mniejszą bądź równą
odczytujemy wartości sinusów i cosinusów z tabeli wartości trygonometrycznych (o ile to możliwe). Możemy bowiem otrzymać wartości kąta, których nie ma w podstawowej tabeli (będą w tablicach, ale nas to nie interesuje). Wówczas zostawiamy odpowiedź w postaci z sinusem i cosinusem. Koniec zadania.
6. Jeżeli dostaliśmy liczbę większą od
musimy zastosować wzory redukcyjne:
a) ustalamy ćwiartkę do której należy kąt
b) zapisujemy go tak, aby móc skorzystać ze wzorów redukcyjnych
c) stosujemy wzory redukcyjne
7. Odczytujemy wartości sinusów i cosinusów z tabeli wartości funkcji trygonometrycznych (o ile to możliwe). Koniec zadania.